مقالات
قبلي  123  بعدي
  غذا دادن یا ندادن؟ اهمیت زود خوراک دادن به جوجه ها
غذا دادن یا ندادن؟ اهمیت زود خوراک دادن به جوجه ها
۱۳۹۷/۵/۹ :تاريخ

  6 ماده مکمل انرژی زا برای خوراک دهی به طیور
6 ماده مکمل انرژی زا برای خوراک دهی به طیور
۱۳۹۷/۲/۲۵ :تاريخ

 ضریب تبدیل : بهترین شاخص سود دهی؟
اغلب فراموش می کنیم که میزان بازدهی ای که طبق آن حیوانات ، مواد خوراکی را به محصولات دیگری مثل تخم مرغ ، شیر و یا وزن بدن تبدیل می کنند (که اغلب به آن ضریب تبدیل خوراک یا FCR می گویند) یک شاخص است و همیشه با بازدهی واقعی ، ارتباطی ندارد. در شرایط یکسان، ضریب تبدیل بهبود یافته ترجیح داده می شود. با این وجود اگر حیوانات ، خوراک کمتری برای همان میزان تولید نیاز داشته باشند، این میزان تولید ، هزینه کمتری در بر خواهد داشت. اما همه داستان این نیست.
۱۳۹۷/۱/۲۱ :تاريخ

 چشم انداز ضریب تبدیل تا سال 2025
در گذشته نه چندان دور برای تولید یک مرغ 2 کیلوگرمی در طی 42 روز پرورش نیاز به 4 کیلوگرم مصرف خوراک بود. با ادامه پیشرفت های ژنتیکی و بهبود مدیریت گله، تا سال 2025 تولیدکنندگان قادر به تولید مرغ با همان وزن با مصرف یک کیلوگرم خوراک خواهند بود. به مفهوم جهانی این بدان معناست که 30 درصد خوراک کمتری برای تولید 100 میلیارد تن گوشت مرغ مصرف می شود یا تولید 45 درصد گوشت بیشتر با مصرف همان مقدار خوراک، که تولید گوشت مرغ را مقرون به صرفه تر کرده و در نتیجه تضمینی برای برآورده کردن نیاز جمعیت در حال رشد خواهد بود، زیرا تا سال 2025 جمعیت جهان به 8 میلیارد نفر خواهد رسید. در حال حاضر سیستم های پرورش مرغ با رسیدن به وزن بازار 2 کیلوگرم در 36 روزگی و عملکرد 85 درصد با ضریب تبدیل 1/45 کارآمد هستند. پس شکاف بین پتانسیل ژنتیکی و عملکرد واقعی پرنده کجاست؟ آیا رسیدن به ضریب تبدیل 1 تا سال 2025 رویا است یا واقعیت؟ محققان در تحقیقات خود برای اولین بار در سال 2005 به FCR=1 دست یافتند. با این حال صنعت هنوز در تلاش برای رسیدن به این هدف است. برآورد ها نشان می دهد که پنج عامل اساسی در از دست دادن 40 درصد تبدیل
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ :تاريخ

 دان ومسائل مربوط به آن
اکثر مرغداران اطلاعات زیادی در مورد فرمول دانی که به طیور میدهند ندارند و مسئولیت اصلی شان تنها نظارت برتمیز بودن دان و مقدار کافی آن می باشد .این مسئله در نوع خود موضوعی مهم است و فاکتورهای متعددی بر آن موثرند.
۱۳۹۶/۲/۶ :تاريخ

  مدیریت هوای سرد
با کوتاه تر شدن روزها در نیمکره ی شمالی دما نیز کمتر می شود. هوای سرد به خودی خود مشکل چندانی برای مرغ های بالغ به بار نمی آورد، اما رطوبتی که همراه با آن است موجب پیدایش مشکلاتی (به ویژه مشکلات تنفسی )می شود.
۱۳۹۵/۱۰/۷ :تاريخ

 راه های شروع بکار در پرورش شترمرغ
با خرید تخم ، جوجه یا مولد می توان شروع به کار کرد:تخم ها را خریده و جوجه ها را تفریخ کنید. این کار نیاز به سرمایه اولیه دارد و بعد از 2 سال نتیجه می دهد. جوجه های یک روزه خریداری کرده و تا رسیدن به مرحله مولد آنها را پرورش دهید. این روش، روش مناسبی است که در ایران متداول است. در انتخاب این روش باید به نگهداری جوجه ها دقت زیادی کرد تا مرگ و میر آنها به حداقل برسد.خریداری جوجه های 3 ماهه روش متداول دیگری است که می توانید استفاده کنید و اگر چه هزینه بر تر می باشد، اما آمار مرگ و میر آن نیز پایین تر است. شترمرغ های یک ساله بخرید.این کار فرصت انتخاب پرندگان با کیفیت تر را در سال بلوغ جنسی فراهم می کند اما نیازمند سرمایه نسبتا بالایی است. مولد های اصلاح شده خریداری کنید که این کار بسیار هزینه بر است اما بلافاصله شما را به سوددهی می رساند.
راه های شروع بکار در پرورش شترمرغ.docx - 79.78 KB
۱۳۹۵/۹/۱۱ :تاريخ

 کنسانتره ویژه فصول گرم
پیشرفت های ژنتیکی در پرندگان صنعتی ، پرندگانی را با بیشترین رشد و پتانسیل بالای تولیدی را خلق کرده است. این پرندگان حساس، بدون تغذیه مناسب و کافی و همچنین بدون شرایط زندگی ایده آل توانایی بروز پتانسیلشان را ندارند. فاکتورهای فیزیکی زیادی مانند، هوا ، تراکم ، دما ، رطوبت ، نور ، آب ، ذرات معلق در هوا ، صداها ، فضولات و...در این امر تأثیرگذار هستند...
۱۳۹۵/۷/۱۵ :تاريخ

 انقلاب در کنترل شیوع بیماری در طیور
پیگیری افراد، ماشین ها و تماس های دیگر در مورد شیوع یک بیماری برای متوقف کردن ویروس در ردیابی آن ها ضروری است. نوآوری ها در دو سیستم پیشتاز که برنامه های گوشی های هوشمند، نرم افزارهای قدرتمند و تکنولوژی GPS را ترکیب می کنند مدیریت سریع شیوع بیماری و حفاظت از دسته های طیور در برابر آن را تامین می کنند
انقلاب در کنترل شیوع بیماری در طیور.docx - 17.53 KB
۱۳۹۵/۶/۲۷ :تاريخ

  تاثیر برنامه های نوری دارای شدت نور متفاوت روی عملکرد جوجه های گوشتی راس 308
خلاصه این آزمایش به منظور بررسی تاثیر برنامه های متفاوت نوری از نظر شدت نور روی صفات عملکردی مرغ های گوشتی نژاد راس 308 انجام شد. در این آزمایش 300 جوجه مرغ گوشتی به طور تصادفی ، در 3 سالن مجزا وکنترل شده قرار گرفتند هر سالن دارای 4 تکرار و25 قطعه جوجه در هر تکرار بود. داده های این آزمایش در قالب یک طرح کاملا تصادفی با 3 گروه آزمایشی مورد بررسی و آزمون قرار گرفتند. گروه های آزمایشی شامل : گروه 1 (شاهد) ، 2 و 3 بود. گروه 1 از شدت نور مطابق توصیه راس 308 برخوردار بود و گروه 2 و 3 به ترتیب در طول دوره پرورش در معرض شدت نور کمتر و بیشتر از توصیه راس 308 قرار داشتند.....
۱۳۹۵/۲/۲۵ :تاريخ

 اثر پوشش دار کردن به روش مکش در خوراك جوجه هاي گوشتی
در استفاده از محصولات فرعی حاوي سطوح بالاي پروتئین و مقدار پایین چربی مانند مثل کنجاله کانولا یا جوجه هاي گوشتی، باید از مقادیر بالاي چربی استفاده نمود. اما سوال اینجاست که چگونه می توان با استفاده از سطوح بالاي چربی از مشکلات حاصل آن در فرآیند پلت جلوگیري نمود؟ در پاسخ به این سوال برخی محققان بررسی هایی در زمینه استفاده از آغشتگی به روش مکش انجام داده اند.
226.pdf - 144.51 KB
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ :تاريخ

 افزیش محبوبیت استفاده از سویاي تخمیر شده در جیره طیور
خلاصه: نتایج بررسی ها نشان داد، استفاده از کنجاله سویاي تخمیر شده در تغذیه جوجه هاي گوشتی نسبت به تغذیه با کنجاله سویا معمولی، میانگین افزایش وزن و مصرف خوراك روزانه را در هر دو دوره آزمایشی بهبود داد، اما بهبود ضریب تغییرات فقط در دوره رشد مشاهده گردید.
4(222).pdf - 53.84 KB
۱۳۹۴/۳/۳۰ :تاريخ

 سودآوری شترمرغ چهار برابر گاو
سودآوری شترمرغ چهار برابر گاو زیستگاه شترمرغ ها پرندگانی با قابلیت سازگاری بسیار بالا می باشند. به همین جهت امکان پرورش آنها در طیف جغرافیایی وسیعی وجود دارد، بطوریکه در حال حاضر این پرنده از مناطق گرم آفریقای جنوبی تا مناطق سرد آمریکای شمالی پراکنده بوده و به راحتی مورد پرورش قرار می گیرد. به طور کلی شترمرغ ها توانایی زندگی در دامنه دمایی ۴۵+ ۵۰+ تا ۲۰ درجه سانتی گراد را به راحتی دارا بوده و در اینگونه مناطق توانایی پرورش و تولید را خواهند داشت.
سودآوری شترمرغ چهار برابر گاو.doc - 28.5 KB
۱۳۹۴/۲/۱۳ :تاريخ

 گله های مولد یا تخم گذار کبک
کبک در شرایط طبیعی از اواسط اردیبهشت تا اواخر تیر تخم گذاری می کند. نظر به این که با توجه به توجیه اقتصادی، پرورش کبک به صورت صنعتی مد نظر است. لذا بایستی سیستم نور مصنوعی، خوراک فرمول شده و بستر را با مدیریت صحیح به منظور شروع تخم گذاری و تداوم تولید تخم، کنترل نمود. بنابر این داشتن ۱۵-۱۰ لوکس نور در طول دوره تخم گذاری از ملزومات شرایط نوری محسوب می شود. پرورش کبک با خرید گله مولد ۵ ماهه شروع می شود. پس از خرید گله مولد و نگه داشتن گله در یک سیکل ۵۰ روزه نوری (توی لک بردن) فعالیت کبک برای تخم گذاری اغاز می گردد. که این سن بهترین زمان برای تخم گذاری می باشد در ضمن کبک در هفت ماهگی به بلوغ جنسی و در چهار ماهگی به بلوغ جسمی (وزن ایده آل) می رسد. لازم به ذکر است به منظور شروع کار و کسب موفقیت بیشتر تعیین نژاد گله یکی از اساسی ترین گزینه ها می باشد که شرایط یک گله مطلوب در زیر ذکر می گردد.
۱۳۹۳/۱۲/۶ :تاريخ

 دانستنی های درباره قرقاول
دانستنی های درباره قرقاول تعیین جنسیت جوجه ها پیش از تفریخ بصورت اتوماتیک رویای تعیین جنسیت جوجه ها پیش از تفریخ کم کم تبدل به واقعیت می شود. در مقاله ذیل اصول و روش های کاربردی ویژه ای شرح داده شده است.
۱۳۹۳/۱۲/۶ :تاريخ

 تاثیر مواد معدنی بر راندمان تولید
راندمان دستگاه پلت بطور قابل توجهی تحت تاثیر شکل هاي فیزیکی و شیمیایی منابع کلسیم و فسفر مورد استفاده در 18 درصد) در / فرمولاسیون، قرار دارد. در آزمایشی اثر استفاده از دي فلئورینات فسفات ( در دو سایز) و دي کلسیم فسفات ( 5 جیره هاي جوجه هاي گوشتی بر عملکرد دستگاه پلت مورد بررسی قرار گرفت.
101.pdf - 84.37 KB
۱۳۹۳/۸/۲۲ :تاريخ

 خوراك مرغ تخمگذار: مش یا کرامبل
اغلب تحقیقات انجام شده در زمینه شکل خوراك، در رابطه با جوجه گوشتی بوده است. تحقیقات در مورد خوراك طیور تخمگذار، کم بوده و اغلب بی نتیجه مانده اند. بر طبق برخی گزارشات فقدان این اطلاعات وتحقیقات می تواند به دلیل تفاوت توسعه فیزیولوژیکی دستگاه گوارش مرغ تخمگذار بالغ در مقایسه با پرنده هاي گوشتی جوان و رفتارهاي تغذیه اي آنها باشد.
خوراک_مرغ_تخمگذار.pdf - 63.42 KB
۱۳۹۳/۸/۵ :تاريخ

 تغذیه قرقاول، بلدرچين و کبک (گيم بردھا)
ITP_Taghziye_GameBird_01.pdf - 58.49 KB
۱۳۹۳/۶/۴ :تاريخ

 تاثیر دماي بالاي پلت کردن بر عملکرد جوجه گوشتی
92.pdf - 84.45 KB
۱۳۹۳/۴/۷ :تاريخ

 به حداقل رساندن بار میکروبی در کارخانه هاي تولید خوراك طیور
به_حداقل_رساندن_بار_میکروبی_در_کارخانه_های_تولید_خوراک_طیور.pdf - 58.35 KB
۱۳۹۳/۳/۲۸ :تاريخ

قبلي  123  بعدي


Handmade Bags Aren't Used Just For Fashion Plastic bags: Hero or villain? Whilst they serve some purposes well, people increasingly view plastic bags as unnecessary evils. I tend toward the "evils" view and I use as few potentially. I haven't bought a trash bag in over five years, maybe ten. Consider the retirement dollars you will save by never buying a trash bag burning up! Our weekly trash, for two people, fits into one grocery store plastic bag most of the time. I have a stash of plastic grocery bags that will last us for years, saved out of the past, when I realized I would look for an use for them some day. Actually makes no sense to pay money for bags to handle something that has been thrown away! Baby bags differ from diaper bags in lot of ways, but primarily, they differ in functionality. Baby bags are meant to hold ones essential baby gear as well as all for this gear you'll as a parent or gaurdian Louis Vuitton Lackleder Portemonnaie Replik on a day-to-day basis. Baby bags are the ultimate, utilitarian bag for parents of infants on a tight schedule. These bags were traditionally used by postmen. The rope sling is looped in your chest so that it does not fall, even if you are riding or flying. They can be medium to large in size, so are usually associated with strong textiles. These ladies bags are simple to operate and might carry. These bags are now not in coutume. You should carry the bags along with fake Prada-Neuank?mmlinge you in the car, as you are driving. Whatever the trash produced during your way can be saved a plastic bag, which is later disposed off. Important of reusing the bags is to bestow these the small, local stores or a good cause. This may be a special benefit for spending budget and charity institutions, they do not need expend money in buying new bags. Even if you do not find Louis Vuitton Lackleder Portemonnaie Replik these Louis Vuitton Pumps Replik place for donation, could certainly give an ad for your bags. Who is familiar with the who is in need of what you selling. They work well for storage purposes. Whether it is veggies and meat, cheese, pulses and grains, bread, nuts and dry fruits, chocolates, spices as well as other things, they have found that all be stored hygienically and safely in these bags. Buying FDA approved bags, you can ensure the safety of your customers' condition. These bags can be neatly arranged on your shelves and racks lending a neat and organized charm your mall. You could store every type fake Prada Satchel-Taschen of moving goods and other foodstuff. Extruded bags are most that will work with foods which to be frozen. Buckles will often deter a thief when they know they take longer to undo and steal the choices. If the saddle bags do Louis Vuitton Aktentaschen Replik für Herren have quick release buckles, they need to be hidden from sight or they become unnecessary. Leather saddle bags fantastic when first bought, but do need maintenance aid them in top case. The weather and riding conditions can harm the leather easily, causing it to sag. Usually, most bags can be washed in washing machines, but some bags come with specific instructions about cleaning them. Individual you read these instructions carefully so as that you possess clean grocery bags for any shopping simply because. leather motorcycle bags, kraft paper bags, ladies bags